Thursday, January 28, 2010

kisah baru??? hehe belum lagi

herm... masa untuk mengarang kisah yang baru dalam hidup... dulu kehidupan agak riang ria di alam sekolah.. tak perlu fikir banyak perkara... simple , happy and relax..

tp hidup tk selalunya indah.. kehidupan yang aneh .. tp kita hidup juga seperti biasa... =) bertabah.. dan berdoa... macam hari2 biasa kita..

konflik dalam diri... aku selalu berperang sekarang.. konflik dalam..krisis dalam jiwa... berapa banyak dah parut dalam perut akibat menahan terjahan demi terjahan , tumbukan demi tumbukan dan bah kan tikaman demi tikaman dua pihak yang bersengketa sesama sendiri demi untuk mengawal satu manusia bernama Nur Ain.

satu melangkah ke depan , yang satu akan tarik.. satu kata sabar .. tapi satu kat go head...herm... mana letaknya aku... kalau selalu macam ni .. kehidupan aku akan terabai.. asyik gaduh jer dalam badan... aku pun tak lalu... sakit wooo... grrrr...

aku sampai waktu memberontak ke??? jiwa memberontak?? tapi apa yang nak diberontakkan...
apa ni.. aku kusut dan serabut... rasa macam nak menyebut perkataan yang teruk tp itu takkan selesaikan masalah..

mana kehidupan gembira yang dulu.. ke mungkin aku jadi camni sebab nakkan kehidupan yang dulu?? No!! aku cuma nak hidup gembira walaupun dalam keadaan sekarang. tak kisahlah tanggungjawab bertambah .. tu tak mengganggu aku.. tapi aku rasa benda yang btul2 buat serabut ialah bila pemikiran dah berubah.. dan aku sedar pemikiran aku berubah menjadi judgemental dan negatif.. gila apa??? persekitaran merubah manusia... aku bukan macam rakan2 besi yang lain.. tak mudah berubah mengikut keadaan .. aku ni macam tin aluminium.. ketuk sana kemek... ketuk sini kemek jugak...

i have to bounce back... ni kot akibat 'free' sangat dua tiga tahun ni... adoi2..

No comments:

Post a Comment