Friday, April 16, 2010

yang terindah

kau yang memberi rasa
kau yang bernama cinta
kau yang ilhamkan bahagia
membuatku rasa indah~~

lagu ost adamaya.. actually aku xlayan crita ni.. almaklumlah crita bersiri.. sekda masa.. hehe.. erm tp aku tertarik dgn lagunya.. lagu ni lagu yang sama utk crita im not single.. in fact , cerita bersiri ini pun adapted from the film.. tp film tu lisa & farid kamil & awal.. yang bersiri heroin y sama , sein ruffedge and faizal ke apa ke faisal ke.. .. herm.. lagu yang lama aku cari akhirnya sudah dapat didownload lewat malam semalam..


Erm..... Kadang2 orang tertanya2.. Kenapa tak bahagia? Kenapa tak rasa tenang ? Kenapa rasa tak tenteram.. herm.. macam aku pun .. Selalu gak dilanda persoalan yang sama.. Kalau tgk previous post pun byk yang macam berperang dalaman.. hik3.. Baca balik pun rasa lucu.. Tp , pada aku , bila aku selidik balik.. rupa2nya aku telah menzalimi diri sendiri.. huhu macam ganas je phrase tu.. biar aku kasik clear..

Zalim ialah lawan kepada perkataan adil. Adil bermaksud meletakkan sesuatu pada tempatnya... Jadi , zalim itu??? haa vise versa lah kan.. erm.. ok .. dalam kes aku , aku telah berlebih-lebihan dalam sesuatu perkara.. haaa..perkara apa?? haaa yang tu kita tak tahu... hehe.. itu biarlah rahsia..

Dan yang penting sekali aku telah meletakkan hati aku kat bukan tempat yang sepatutnya.. jadi secara aku tak sedar, aku dah melakukan kezaliman kat situ terhadap hati aku sendiri.. Dan bila akhirnya aku pun terluka , tersangkut hati aku kat paku2 tepi dinding .. koyak .. zaaapp... .. sakit woooo!!!aduinaaa...

Tapi Alhamdulillah.. kali ini, aku cepat2 berdoa , berdoa kepada ALLAH supaya aku tak rasa sakit sangat.. and try untuk carik salah aku sendiri kat mana.... Dan memang benarlah Firman ALLAH :

"Ingatlah ,hanya dengan mengingati Allah hati menjadi tenteram.” (Surah Ar-Ra’d,ayat 28)

Aku tulis ni supaya next time aku rasa benda macam2 ni , aku tau aku nak buat apa.. insyaALLAH. Hati kita ni tempat yang sebetulnya ialah disisi ALLAH.. kalau kita jauh.. kita rasa derita sangat.. bila kita dekat , kita akan rasa aman damai..
Dulu aku selalu dengar tp tak paham sangat kenapa orang cakap cinta kepada ALLAH itu yang utama. Tapi sekarang.... Alhamdulillah.. aku mula rasakan sendiri.. Semoga kita sentiasa berada dalam kasih sayangNya dan diberi keizinan untuk bertemu denganNya di akhirat kelak...

So , kawan-kawan , yang rasa sakit ke kebas ke pedih ke kat hati tu.. cepat2lah kita
mintak tolong kat Doktor yang Maha Pakar .. mana lagi yang lebih Pakar , Dia yang cipta kita.. bukan sekadar jasad je.. tapi juga roh kita ni.. haa.. jangan sombong ye Ain... kita manusia yang limited.... wallahua'alam..

No comments:

Post a Comment