Sunday, March 7, 2010

kasih sayangku =)

"mak , i love you" or "apak, ko sayang ngah mo" .. hik3.. ring ding dong.. Those words are rarely used. malunya nak cakap macam tu kat mak ngan ayah.. hik3.. bila tiba hari ibu ke hari ayah ke kadang2 nak bagi hadiah.. masa tulis kat kad tu kadang2 jadi segan sendiri.. hik3..

herm... dalam family aku, aku rasa kasih sayang jarang diluahkan dengan kata-kata. semuanya banyak dari perbuatan dan tingkahlaku. Bukan bermaksud kami sentiasa berpelukan .. tak.. ada banyak lagi tingkahlaku yang menggambarkan kasih sayang. Masa sekolah menengah dulu , aku rasa pelik kadang2 bila aku tgk tv cerita drama.. aku tertanya2 jugak ada ke family yang macam ni.. yang cakap "adik sayang kat papa" hik2.. dalam hati aku "dia tak segan ke nak cakap?" hehe.. tp bila aku besar sikit aku tahu lah yang lain family lain cara.. lain orang lain style dia.. kan...


Tapi style family aku , memang bukan jenis luahan kata2... memang perbuatan. kedua2 orang tua aku memang totally bukan jenis cakap yang diorang sayang kat kitorang.. sebab tu kot aku jadi segan bila aku nak cakap kat diorang.. hek3.. paling tinggi pun tahap stakat ni .. aku cakap kat mak aku through phone " pawah aseng ngah melo" (rasa rindu kat kamu ) ..
kalau "sayang mak" tu kat dalam bentuk penulisan jer..hihi

herm... Ada orang kata cinta, kasih & sayang itu perlu diungkapkan.Ya saya setuju.. supaya lebih jelas..tapi make sure.. bila sebut tu , memang u mean it.. Jangan biarkan kata-kata tu rasa kosong.. biarlah kata-kata tu penuh dengan rasa cinta, kasih dan sayang kita...ok..=)

pada aku pulak, aku nilaikan sayang itu dari sudut perbuatan. dan setakat ni alhamdulillah orang kat sekeliling aku ni memang sayang kat aku walaupun diorang x cakap. aku nampak kasih sayang yang terpancar dalam setiap teguran diorang , sikap prihatin diorang , pada pertolongan diorang , kesudian diorang temankan dalam susah atau senang kita, pengorbanan diorang , dalam setiap usaha diorang utk mbuatkan kita tertawa senang , dan dalam masakan.(penting woo masakan.. nyum2)

Alhamdulillah... Allah telah meminjamkan sifat kasih dan sayangnya kepada manusia. Aku bersyukur sebab aku dapat merasa kasih sayang itu.Terima kasih Ya ALLAH.Segala pujian hanya untuk-Mu.

2 comments:

  1. as a brother i totally agree with everything you wrote above..huhuh

    ReplyDelete
  2. haha.. yezzA~~ i wrote based on true story.. hahak..=D

    ReplyDelete