Wednesday, March 10, 2010

hot itu panas~~

Panas sungguh di sini.. rasa-rasanya sudah hampir sepurnama negeri ini tidak disimbah hujan..
Bukan calang-calang kemarau kali ini. Hinggakan MB Kelantan menyeru seluruh rakyat Kelantan untuk sama-sama berpuasa esok hari (khamis) dan solat sunat istisqa hari Jumaat ini supaya bumi Kelantan ini kembali lembap. kering dah rumput2 aku tengok.. kuning aje.. Fuh... .. panas... lagi panas dari Melodi.

hermm... panas tu panas lah jugak.. Tapi kali ini aku ingat aku nak cerita pasal orang yang 'panas'.. herm.. I mean orang kesukaan kita... favourite person. tak kisahlah orang tu member kita ke , adik beradik kita ke, kekasih kita ke, cikgu kita ke.. haa.. orang ni dia tak restricted to mana2 kategori... dia boleh jadi sapa2 jer. Umum. Orang yang kita suka pun tak limited in numbers. Ikutlah sukahati kita , kita nak suka kat berapa orang.

haa.. macam mane orang tu boleh jd kita suka kat dia. Dia ada jampi serapah ke?Tak tahulah... Setakat ni pada pengamatan aku , ada dua benda yang berlaku kat aku :



  1. orang ni muncul dalam hidup kita dan hati kita terus cakap.. "i like!! " macam ada button like dan klik sahaja. mudah kan??


  2. atau orang yang kita kenal lama dan bertahun-tahun dan caranya itu membuatkan kita like kat dia.. I like!!

=)

orang yang kita suka:

  1. perkara pertama yang kita buat kalau terserempak dengan dia dalam hari2 kita ialah senyum dalam hati.. =)


  2. kita rasa suka , gembira dan selesa bila berada dekat dengan dia, borak dengan dia..


  3. biasanya orang ni akan paham kita lebih (sebab tu kot kita suka kat dia)


  4. biasanya ada banyak persamaan dengan kita, citarasa lebih kurang.


  5. perangai dia comel & molek (ade ke korang nak suka ngan org perangai hodoh.. hii tak kuase I.. no power I to the power of ten)


  6. kita akan ingat benda2 yang baik jer tentang orang ni. kalau teringat tu mesti senyum atau sengeh sorang2.


  7. yang paling penting , dia ni akan memotivasikan kita dalam sesuatu perkara. memberi inspirasi kat kita tanpa kita ataupun dia sedari. tau2 kita da motivated. Macam battery yang kena charge.


  8. orang yang sweet. (perlakuan, pertuturan dan wajah )

herm.. tu lah orang yang kita suka dan ciri2 dia. it is not always true but at least it's true for me.. =) hot tak hot.. . i like~~

~~~hey you.. yes you.. i like you~~~

p/s : brape byk you daa...

No comments:

Post a Comment