Thursday, February 11, 2010

interview.. versi puaka nyiang rapik (the truth reveal)

Post ini mengandungi fakta dari kejadian sebenar kisah interview ain othman...Dont try this at next interview.. hahak!


hahaha... hari ni first job interview for budak audio & speech kat usm.. adoilaa... punyalah gamat dan gelabah di awal permulaan sesi.. macam2 ragam hek3.... comel btol.. erm... akunye lupa nak bawak result semester.. aku print jer dekat dkecek tu haa.. adoi laa..seb baik bley access online.. grrr...

ok .. alkisah sebelum turn aku.. afiqah ngan dalila dulu.. (haaa ni pun watak baru dalam blog ni.. xpe.. ti aku kepilkan gambar..) erm.. dua2 dapat soalan menarek.. aku dah gelabah. herm.. cuak2.. memang cuak.. memang baca segala ayat yang ada.. surah2 lazim.. telefon mak before tu.. tenang jiwa raga..
(afiqah y tudung itam , Dalila yang tudung hijau.. lain2 ialah watak sampingan)

Ok.. pastu turn aku.. ikuti kisahnya....

Babak 1 : introduction & Keagamaan

Ain : Assalamualaikum

Interviewer : Waalaikum salam.. please have a seat..

INterviewer 1.: Nur Ain .. Since we are International, the interview will be conducted in English. I guess it is easy for a person who is excellent in speaking and writing in English..

hah??? ternganga kejap aku ... rupe2 nya aku tulis kat resume tu kat kolum bahasa English: Excellent in writing and speaking!! jeng3!! mampus kak som.. hahaaha..sebenarnya resume tu aku dpt dr tenet.. erm... aku tak perhatikan pulak yang part excellent tu..hik2 memang laaa .. adoi~~

Interviewer 1: tell us about yourself.

Ain : erm.. about my self.. Erm.. i was born in Miri Sarawak .. (sikit lg n tersasul sebut sibu), i am second child of 4 sibling.. my mother is a nurse and my father work in pharmacy department.. erm.. the medical store.. (pause)

Interviewer 1 : That's all??

Ain : (owh.. maybe this people want to hear some more )erm.... i will talk about my interest..

Interviewer 1&2 : Ok

Ain : Erm.. i like to walk.Because walking give me time on my own.. With walking i have time to think and expand ideas.. for example .. erm brain theory... brain wave theory...(pause kejap.. sebab tak tau dia bagi ke tak aku explain theory aku ni.. haha) can i ( mohon kebenaran nak berkongsi pasal wave theory aku , korang ley refer kat post aku sebelum ni pasal wave theory tu k..)n.. bla bla bla...

Interviewer 2 : ok .. about your theory just now.. how can u relate it with your life as a muslim?

Ain: That is difficult to answer.. erm.. (mula buat muka berkerut aku.. hee)

Inteviewer 2 : (Rephrase the question mungkin sebab dia nampak aku blur)

Ain : SOrry .. i still didnt get the question

Interviewer 1 : erm.. (akhirnya.. interviewer 1 yang tolong jawabkan.. dont try this at home)

Ain : Thank you.. great input..

banyak lagi untuk babak ni.. tp susah nak cerita secara bertulis.. grr... panjang dowh..

ok... pastu ada satu part ni.... semua dah setel.. semua dah habis aku dah lega.. tapi file aku kat atas meja lagi interviewer.. erm.. .. Interviewer 2 & 3 tu tengah tengok.. huhuhuu.. !yang ni memang paling tak boleh nak tolerate.... aku dengan tak berfikir panjang pegi ke meja interviewer... mintak fail... hahaha... mana boleh mintak fail tu dari depa... nanti ada orang akan bagi balik kat kita lepas tu...memang laaa ...reflex btol...

herm.. overall.. i guess the thing that ive done today was quite fun.. hehe..wpun grrrrrrr... (unexplainable ) hek3.. adoiyaii!!


Alhamdulillah.. segala puji bagi Allah.. apa yang aku ada .. semuanya pinjamanNya semata.. Alhamdulillah..=)








No comments:

Post a Comment