Saturday, April 30, 2011

Redha

Assalamualaikum saudara saudari sekalian.. Semoga dalam redha ALLAH selalu. =)

" Sometimes, I can't force things to happen the way I preferred. That is how I learned the word "REDHA"." -- (Aimi syahidah , 2011)

herm... Korang mesti tertanya2 sapa Aimi Syahidah tu. Aimi Syahidah tu junior aku setahun kat USM dulu. Selalu aku cite ayat dia ni. Tak lama lagi dia akan jadi Prof Dr. Aimi Syahidah .hehe..

Bila kita redha, kita akan sentiasa gembira dan mampu tersenyum bila something happen in our life.. Susah macam manapun kita akan rasa takde masalah. Sebab kita redha dengan takdir ALLAH. Apa yang berlaku , ada hikmahnya. =). Redha dengan hidup kita , redha dengan diri sendiri dan orang di sekeliling kita. Harus redha yang setiap kita ini manusia yang punya kelemahan dan batasan kita. =)

1 comment:

  1. ahaha..malu pulak dicite ayat.

    Truly, your explanation is what I tried to say about "redha". With understanding about "redha", I can accept things that not under my control and realized I'm just a human being, a slave to Him. He is The Organizer, The Boss. He plan the schedule before my life event started. He knows best.

    Kak ain, thank you for writing the words. If my life miserable, I click your blog to find everything happen have rationale underlying. Thank you.

    Keep on writing. :)

    ReplyDelete