Tuesday, April 19, 2011

3 perkara yang membuat aku gembira hari ini

assalamualaikum w.b.t. hari ini aku dilanda demam. jadi aku tak pergi kerja ari ni.. tonsilitis aku rasa.. tekak sakit jerk..

hari ini aku gembira sebab ;
  1. aku goreng bihun.. (edible.. walaupun lembik.. hihi.. nampak sgt kena practice lagi.. =p )
  2. berchat dengan kawan2 (sarah yang menaip2 sesuatu , shafiah yang bertanya khabar dan up to something, jenny yang berada jauh di sana , kak payen dimana aku bertanyakan sesuatu, serta wan dollah yang sedang sibuk berbisnes skrg ni.. )
  3. aku membuat kerja terima kasih kepada Dr. Gordon-Brannan dan Dr. Weiss sebab menulis buku yang memudahkan untuk rujukan.. =DD
dan seperti biasa.. banyak lagi... =)) insyaALLAH..

apa yang aku nak buat esok ialah;

  1. menjadi hamba ALLAH yang bersyukur dan taat dalam menyebarkan kebaikan dan menghargai kebaikan orang lain. =)
  2. sambung buat kerja yang tertunggak berbentuk brochure dan word search.. untuk tujuan ini aku akan bangun awal dan cuba menghabiskannya esok..
  3. pukul 10 aku akan pergi ke briefing sambung untuk sapa2 yang nak smbug blaja kat uk.. kot2 laa akan pergi suatu hari nanti, so dah ada info.. kalau tak pun , mungkin ada kawan2 lain yang nak pergi.. boleh kongsi tips.. =D
  4. try call idp kuching untuk exam IELTS.. maybe akan ambik dalam 14 may.. so aku kena belaja dari sekarang... the format dan cara jawab soalan.. insyaALLAH..doakan aku ye kawan2.. =)
  5. sambung buat kerja aku... insyaALLAH sikit lagi...
  6. dan ehem2... ambik sesuatu yang bewarna putih... insyaALLAH.. =)

Dalam kehidupan , aku paling tak suka bersaing ngan orang lain.. aku pun tak tahu kenapa.. memang daya saing aku lemah.. tapi boleh tak kalau aku anggap benda tu cuma ciri2 aku.. tp aku kena belajar bersaing untuk tujuan pertandingan2 sukan atau pertandingan2 lain.. .. tapi kalau untuk kehidupan aku sebagai seorang aku , cukuplah kalau aku bersaing dengan diri aku sendiri untuk menjadi insan yang lebih baik.... insyaALLAH.. =D aku bukan sempurna dan menjadi sempurna bukan impianku.. tp aku akan cuba mengikuti jejak Rasulullah semampuku.. amin.. Ya nabi salam 'alaika.

p/s ; ada kawan mesej tadi... tersentuh dengan katanya yakni "kawan umpama kelopak pd bunga .mmg bunga tak mati bunga yang takde klopak ,tp x sempurna".
aku nak kata ... sebagaimana bunga tidak sempura tanpa kelopak.. begitu juga kelopak jika ia bersendiri... tapi aku takde kredit nak reply... ahaha.. =p daaa... gudnite.

2 comments:

  1. kak ain, ingatkan lama tak update blog. rupe2 nye tjk hampir same. sy nak cdgkan bleh...nanti kak ain tulislah tajuk perkara menggembirakan #1, #2..nanti bleh rujuk...haha references.

    ReplyDelete
  2. hahahaa.... boleh3.... keh3.. ada aje kamu ni... =p

    ReplyDelete