Thursday, October 8, 2009

kisah di bilik air~~

Dong dong… kejadian berlaku ketika saya sedang ingin mandi pagi..(xdelah pagi sangat pown)… elok2 je nak mandi, saya tengok shower foam dah nak abes… tinggal yang dah campur air kat dalam tu (ala.. yang selalu kita buat… ambik air sikit pastu goncang2 bekas tu laa… tinggal yang tu je la lagi) esh… ni kena refill ni… so saya pun ambik shower foam yang baru beli… sebelum refill tu saya buang dulu sisa2 yang tinggal kat dalam bekas tu kat lantai.... bukan apa.. tak nak bau dia nanti bercampur baur…

Dalam alam otak saya asyik terfikir… apsal plak aku beli shower foam yogurt ni tadi… eh.. sepatutnya aku tak ikut cakap kakak jurujual tadi .. dahla yogurt… esh…” tapi takpe lah bagus untuk kulit…melembapkan… memutihkan… saya rasionalkan balik tindakan membeli krim mandian itu tadi… yelah .. nak sedapkan ati…

Lepas siap tuang semua sekali masuk dalam bekas… saya dengan hati yang dah disedapkan tadi itu pun masuk ke dalam bilik mandi dan berhajat untuk mandi dengan gembiranya.. dan sememangnya selain daripada TIDO… mandi merupakan aktiviti yang saya gemari…. Elok je melangkah… zappp…. Gue tergelincir… nasib baik satu kaki jer yang tergelincir… dapat imbang badan sekaligus mengelakkan diri dari menjadi mangsa Traumatic Brain Injury…Alhamdulillah selamat…

Ohhh…Saya dengan penuh marahnya melihat ke tempat kejadian.Saya cuba mencari punca insiden tersebut.. Bila tengok kat lantai….erm… apa bendalir putih ni?? Ish.. buat licin lantai je….. siapalah yang tak betanggungjawab ni… Dalam dua saat pertama selepas kejadian tersebut saya merasa amat marah… tp bila diteliti kembali.. rupa-rupanya bendalir putih tersebut ialah sisa-sisa krim mandian yang saya buang sebelum ni untuk memberi peluang kepada krim mandian baru saya( nak balas dendam ke apa ini barang?? )… saya terkedu…

Hermm…Dendam tak dendam tu tak tahulah…tu kena tanya kat shower foam tu sendiri.. kan… tapi apa yang saya nak katakan di sini ialah kita selalu marah kalau tu kesalahan orang lain tapi bila kita sendiri buat… senyap pulak kita ye… Contohnya.. kalau org lain yang tuang sabun tu kat lantai.. mesti saya akan marah dan membebel sampai esok lusa tulat selian dan hari2 seterusnya...tapi ni sebab saya sendiri yang buat... saya ilek jer... buat bodo..herm... selalu je macam ni... ish3...

No comments:

Post a Comment